Bekijk hier de spraakmakende crashmob van campagne ‘Ik wil je zien’!

28 oktober 2013 14:19

De eerste crashmob in Nederland is vanmorgen gelanceerd door de Fietsersbond. De geënsceneerde videoclip voor de fietsverlichtingscampagne ‘Ik wil je zien’ belooft een hit te worden!

De videoclip over verkeersveiligheid is afgelopen weekend opgenomen in de binnenstad van Amsterdam en verraste  verkeersdeelnemers die nietsvermoedend op weg naar huis waren om weekend te vieren. Zij werden onverwacht onderdeel van een (in scene gezet) bijna-ongeluk dat uitmondde in een  dansspektakel op de trendy tunes van de campagne track ‘Ik Wil Je Zien’.  De track is geproduceerd door the Partysquad. De choreografie van deze Crashmob was in handen van Juvat Westendorp, de winnaar van So You Think You can Dance en Gregory ‘Shaggy’ Albertzoon. Zij begeleidden de 15 dansers die meewerkten aan de videoclip. 

De volledige Crashmob werd gelanceerd als onderdeel van de kick-off van de verkeersveiligheid campagne ‘Ik Wil je Zien’. Hugo van der Steenhoven, directeur van de Fietsersbond: ‘De campagne Ik Wil Je Zien richt zich vooral op jongeren van 13 tot 25 jaar. Deze groep fietst het meest onverlicht en het vaakst in het donker. Met dit filmpje met muziek van de populaire Partysquad spreken we deze doelgroep direct en opvallend aan. We zetten daarbij in op het voorkomen van boetes en het belang van fietsverlichting voor jezelf én andere weggebruikers’. De Fietsersbond heeft nog een extra boodschap dit jaar: ‘Gebruik  grotere lampjes die je vast kunt zetten aan de fiets. Ze zijn iets duurder in aanschaf, maar vergroten de zichtbaarheid en gaan veel langer mee. Dus op den duur zijn ze handiger en goedkoper.’

Naast de video introduceert de Fietsersbond ook een online dichtwedstrijd waarbij verschillende mooie prijzen, onder andere een VANMOOFfiets, zijn te winnen. De jury bestaat uit Juvat Westendorp, Gregory ‘Shaggy’Albertzoon en Hugo van der Steenhoven.
Half november publiceert de Fietsersbond samen met de Consumentenbond een onderzoek van TestKees naar voorlampen op batterijen in de prijsklasse van 5 tot 20 euro.

De jaarlijkse fietsverlichtingscampagne ‘Ik wil je zien’ wordt in opdracht van het ministerie van Infrastructuur en Milieu uitgevoerd door de Fietsersbond in samenwerking met verschillende partners. De campagne maakt onderdeel uit van de overkoepelende campagne van het ministerie van Infrastructuur en Milieu ‘Daar kun je mee thuiskomen’. De Fietsersbond werkt in deze campagne samen met vele partijen: de tweewieler branche, BOVAG , Profile, Halfords, TeamAlert, VVN, RAI Vereniging politie, provincies en gemeenten.  








Meld je aan voor de nieuwsbrief

Ja, ik wil graag de digitale nieuwsbrief ontvangen die 3 tot 4 keer per jaar verschijnt.