Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/veiligflev/domains/verkeersveiligflevoland.nl/public_html/include/class/alstro.class.php on line 252
Durf jij jezelf nog in de spiegel aan te kijken, als…?

Durf jij jezelf nog in de spiegel aan te kijken, als…?

27 juni 2018 15:44 Als je een ongeluk veroorzaakt door het gebruik van je mobiel tijdens het rijden, durf je jezelf dan nog in de spiegel aan te kijken? Dat is de confronterende vraag op stickers die prijken op spiegels in toiletruimtes bij wegrestaurants en tankstations in Flevoland. Provincie Flevoland liet de stickers ontwerpen in het kader van de verkeersveiligheidscampagne ‘aandacht op de weg’.

Total de Aalscholver, Total de Lepelaar, McDonalds (locatie A6), KFC Lelystad, Tankstation Westwal / Oliehandel G. De Boer (Urk) en restaurant Onderweg (Almere). Deze ondernemingen maken van nul verkeersslachtoffers een punt. Bij hen zijn de stickers dan ook binnenkort te zien op de spiegels in de toiletruimten.

De heer Yu van restaurant Onderweg: “Onze horecagelegenheid ligt aan de snelweg A6, waar het druk is met verkeer richting Amsterdam en vice versa. Wij vinden het belangrijk dat onze gasten en hun medeweggebruikers veilig onderweg zijn en veilig thuis komen.  Deze campagne is gericht op het voorkomen van ongelukken door afleiding, dus daar werken wij graag aan mee.”

Uiteraard hoopt de provincie op de medewerking van nog meer bedrijven. Bij  verkeersveiligheid draait het immers niet alleen om veilige wegen, maar ook om veilig gedrag. Daarvoor is het creëren van een maatschappelijke norm essentieel: als je aan het verkeer deelneemt, hou je je aandacht op de weg. Bedrijven die ook willen uitdragen dat het belangrijk is om de aandacht op de weg te houden als je deelneemt aan het verkeer, en die daarmee hun steentje willen bijdragen aan de verkeersveiligheid in Flevoland, kunnen contact opnemen met van de provincie Flevoland, via e-mail karin.kammler@flevoland.nl .





Meld je aan voor de nieuwsbrief

Ja, ik wil graag de digitale nieuwsbrief ontvangen die 3 tot 4 keer per jaar verschijnt.