Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/veiligflev/domains/verkeersveiligflevoland.nl/public_html/include/class/alstro.class.php on line 252
Leerlingen De Branding oefenden in de uitdagende verkeersomgeving van het Shell Verkeersplein

Leerlingen De Branding oefenden in de uitdagende verkeersomgeving van het Shell Verkeersplein

1 april 2015 18:10 In Swifterbant deed het Shell Verkeersplein afgelopen maandag basisschool De Branding aan.  Directeur Geertje van Keulen noemde het ‘zeer zeker een succes’.

De Branding heeft al enige jaren het Verkeersveiligheidslabel Flevoland. Het idee om in te tekenen voor het Verkeersplein van Shell ontstond bij de hercertificering van het label. Van Keulen: ‘Dan kijk je weer eens kritisch naar wat je doet op het gebied van verkeersonderwijs. We zetten ons eigen Schoolpleinpakket al regelmatig in. Het Verkeersplein is weer eens wat anders, en een goede aanvulling daarop.”

‘Vertel het me en ik onthoud het even. Laat het me zien en ik onthoud het mijn hele leven.’

Zo omschrijft Van Keulen de kracht van het Verkeersplein.  ‘Kinderen oefenen op een praktische manier verkeerssituaties in een uitdagende omgeving. Denk aan gelijkwaardige en ongelijkwaardige kruisingen en werkende stoplichten. Er is zelfs een agent die boetes uitdeelt en er is een vrachtwagen waarin kinderen de dode hoek kunnen ervaren. De skelters en fietsen waarmee de kinderen de nagebootste verkeerssituaties oefenen, zijn bovendien precies goed afgesteld op de groepen 4, 5 en 6 waarvoor het Verkeersplein is bedoeld.’

Van Keulen kan het Verkeersplein aanraden aan elke basisschool. ‘Het is leuk voor de kinderen en absoluut leerzaam, het biedt een mooie complete les, het kost weinig tijd (één uur per groep en een theorieles in de klas) en het wordt begeleid door goede begeleiders. Als school hoefden wij alleen maar te zorgen dat de kinderen op tijd waren, verder werd ons de hele organisatie uit handen genomen en het is bovendien kosteloos. Mijn tip: vraag het aan, maar doet het op tijd, want het is een populair lesprogramma!’

[Foto's: De Branding]
 







Meld je aan voor de nieuwsbrief

Ja, ik wil graag de digitale nieuwsbrief ontvangen die 3 tot 4 keer per jaar verschijnt.